Luo henkilöhahmo

Jokaiseen tarinaan tarvitaan mielenkiintoisia, hauskoja ja yllättäviäkin henkilöhahmoja! Hahmoja on tietysti myös peleissä, lauluissa ja sarjakuvissa. Tältä sivulta löydät muutaman erilaisen tehtävän oman henkilöhahmon keksimistä varten. Vastaa tehtävämonisteiden kaikkiin kohtiin ja piirrä tai askartele myös oma hahmosi.

 

Käytettävissäsi on kolme erilaista henkilöhahmotehtävämonistetta pdf-muodossa:

 

OMA HAHMONI (kohderyhmä 3.-6. lk)

Tähän yleismonisteeseen voit suunnitella minkä tahansa mielikuvitushahmon, esimerkiksi fantasia- tai kauhuolennon tai oman pelihahmon. Osassa tehtäväruuduista ei ole viivoja, eli voit joko kirjoittaa tai piirtää niihin oman vastauksesi. Ominaisuudet-kohdassa voit värittää hahmollesi ominaisuuspisteitä: annatko hänelle täydet viisi pallukkaa rohkeudesta ja ehkä vain yhden voimasta, tai päinvastoin?

 

 

 

KÄYTTÄJÄPROFIILI (kohderyhmä 5.-9. lk)

Tähän monisteeseen voit suunnitella keksityn someprofiilin tai muun netissä aikaa viettävän henkilöhahmon. Tehtävä sopii hyvin erilaisiin mediakasvatukseen liittyviin kokonaisuuksiin tai pohjaksi keskusteluun siitä, millaisia käyttäjiä ja käytössääntöjä netin ja somen käyttöön liittyy. Kahdeksasluokkalaisten luomia netinkäyttäjähahmoja löytyy Julkaisut-sivuiltamme.

 

 

 

YÖPERSOONA-askartelupohja (kohderyhmä 3.-6. lk)

Tämän monisteen avulla voit luoda oman "yöpuolesi". Millaiseksi hahmoksi muutut öisin? Piirrä ja väritä monisteeseen kasvot, vartalo, vaatteita ja erikoisosia, ja leikkaa sitten irti ja liimaa erilliselle paperille tai kartongille. Onko sinulla öisin ehkä siivet ja karvaiset jättiläiskorvat? Entä mikä on yönimesi? Voit tehdä myös keppinuken, jos leikkaat valmiin hahmon irti kartongista ja teippaat sen taakse sopivan kepin, esim. grillitikun.